søndag 17. mars 2013

Hipp hurra! J er....

                                              ..... 6 år i dag!
Dagen startet med at J kom inn på soverommet vårt og spurte så fint da han kom bort til sengen;" mamma? Er det ikke noe du vil si til meg?" "Hva da"? svarer jeg. "Vet du ikke hvilke dag det er"? Spør han. "Jo svarer jeg, det er fredag". " nei,mamma,ikke det. Vet du ikke hvilke dag det er?"  Etter en liten pause sier jeg;" å, det er bursdagen din. Gratulerer med dagen,vennen"! Et stort smil brer seg over fjeset hans. Han kryper oppi sengen og under dynen. Klokken er ikke mer enn 0630,enda er det fortidlig å stå opp.
Etter litt kos,latter og gratulasjon fra Ø,er det tid for å stå opp. Frokost,og deretter tid for bli kjørt i barnehagen.
Etter at dagen er slutt i barnehagen,hvor lek,tur,bursdagsfeiring med smoothie er over,ventet gaver hjemme. Første gave er fra noen venner,og under papiret er det lego. "Mamma, slik har jeg ikke og se,det er gullsteiner". Midt i blinken. Neste gave er fra meg og Ø. Den inneholder et kamera som tåler røff guttelek både til lands og til vanns. Kjempe happy og kamerabatteriet skulle rett på lading.
Så var det tid for det første av tre selskap.
I forkant av bursdagen hadde J ønsket seg brannbilkake. Og det ble det,vel ikke formet som en brannbil,men med motiv som en brannbil oppå med seigemennbrannmenn. Kjempe fornøyd gutt som som slukket brannen på kaken (lysene).
Etter en lang dag med lek inne og ute,gaver og besøk,var det en trett,men fornøyd bursdagsgutt som låg seg med visshet om at da han våknet i morgen,var det tid for to nye selskap.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad om du legger igjen noen ord om hva du synes om innelegget og bloggen.