tirsdag 9. juli 2013

Bobil

Mine foreldre har kjøpt seg bobil. Eller skal man si min far og J. De to har sagt siden J var rundt 3 år at DE skulle kjøpe bobil. Og hver gang de eller vi har kjørt forbi en bobil, har J uttalt fra baksetet; "slik skal morfar og jeg kjøpe oss." Og i dag har den endelig kommer på tunet til glede for store og små.
J fikk fri fra bhgn for å være med og hente den. Han viste ikke noe og ble fortalt at vi skulle på biltur med mormor og morfar. Han liker bilturer, men spurte ofte om vi var snart fremme. Vel fremme fikk han se bilen og etter en stund fikk han vite at han skulle få kjøre bobil hjem. Skal si det var en glad gutt da. "Jippi, jeg skal kjøre bobil!!!" Kroppen var meget rastløs og tiden sniglet seg avgårde mens vi ventet på at Tollpost skulle komme med en markise som skulle monteres på bilen. 
En tur på Biltema ble redningen og mens vi var der,kom telefonen om at bilen var klar og markinsen montert. Etter litt innføring i hvordan div utstyr fungerer,kunne mine foreldre og J kjøre avsted med kursen mot Eikanger. Tror nok alle tre var spente, men smilet i ansiktet sa sitt. Så nå klargjøres den for tur til helgen hvor ferden går til Tysnes. Her skal mine foreldre kose seg på Tysnesfest før de kjører videre. Og om litt over en uke får vi låne den. Hvor ferden går, får vi se. 
Men uansett, så er det to fornøyde gutter som endelig har fått "leketøyet" sitt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad om du legger igjen noen ord om hva du synes om innelegget og bloggen.