onsdag 4. desember 2013

Kakemann

I fjor bakte jeg kakemenn for første gang. At de skulle bli så vellykka,var jeg ikke klar over. Første boks ble oppspist av guttene min i løpet av to uker,så da måtte jeg til å bake en ny. Den varte til et par dager etter jul med streng beskjed om å ikke spise opp alt på engang.
Så i forgårdd var tiden inne for å lage årets deig. Oppskriften har jeg funnet nettet på tine.no og den skriver jeg til slutt i innlegget. Den er fantastisk god og lett å lage. Så for å sikre meg,laget jeg dobbel porsjon med det samme :) Deigen skal stå kjølig en natt før den bakes ut,så i ettermiddag er det tid for kakemenn baking. J får konditor tusjen i pakkekalenderen i går,så da har han noe å pynte kakemenn figurene med. Håper han blir glad. Kjekt blir det uansett :) 
Kakemenn ble baker på kjøkkenet og to gutter,en stor og en liten var ivrig i tjenesten som dere ser.
Det var ikke bare kakemenn og kakedamer som ble trykket ut. Piggsvinn,hjerter,stjerner,elefanter og til og med hadde det lusket seg inn en rev blandt formene. Så da stemte J i; "What does the fox say." som er blitt denne høstens landeplage i huset. Men kjekt er det. Tid for tegning på kakene ble det og,med et tok mor seg av. J skal få tegne en annen kveld.
Så her lusker en rev....


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad om du legger igjen noen ord om hva du synes om innelegget og bloggen.