søndag 26. januar 2014

Nytt prosjekt.

Som dere alle vet,så holder vi på med å pusse opp huset. Og det kanskje ikke alle vet,er at kjøkkenbenken er for lav til å få inn oppvaskemaskinen. Så i 1,5 år har vi drevet å vaske opp for hånd. Ikke det kjekkeste å bruke tiden sin på,så det blir gjerne stående en dag eller tre før vi vasker opp. Oppvaskemaskinen skal på plass når vi fikser kjøkkenet,men når det blir,si det. Så en kveld jeg satt i sofaen,kom jeg på en ide. 
Oppe på badet har vi et hjørnebadekar som ikke blir brukt. Tar vi det ut,kan vi ta opp vaskemaskinen og sette oppvaskemaskinen der vaskemaskinen nå står. Altså på vaskerommet. Veggen inntil vaskerommet skal slås ned når vi skal pusse opp kjøkkenet og nytt vaskerom skal lages i kjelleren. Men,om man tar vaskemaskinen oppå badet oppe,trenger man ikke stresse med å lage vaskerom nede. 
Og i dag la jeg ut hjørnebadekaret for salg og fikk solgt det med engang. Jippi! Så i kveld kommer det noen å henter det,så da håper jeg at vaskemaskinen blir flyttet opp i løpet av uken. Først må jeg/ vi demontere litt baderomsmøbler,men etter det blir det bra. I tillegg kan jeg tørke klær der oppe,så da slipper man tre tørkestativ stående i stuen når man har vasket klær. Og det skal bli deilig.
Men det beste,er å få oppvaskemaskinen innpå det nåværende vaskerommet. At man må gå ut en dør og inn en dør for å komme dit,gjør meg ikke noe. Bare det å slippe stabler med fat,kopper,glass,bestikk m.m.hver dag, skal bli deilig. Selvsagt blir det noe oppvask som må tas for hånd,men ikke på nær så mye som nå.
Nå er badekaret borte,ut av huset. De har hentet det!! Og badet oppe ble plutselig svært. Og større blir det når baderomsmøblene blir demontert. Skal ha opp et skap fra garagen som jeg hadde i Juvikstølen,men det er et frittstående skap med helspeil på ene siden og hyllerog skap på den andre siden. Der kan jeg oppbevare vaskepulver,vaskemidler og annet som må "stues"bort. Men et lite problem,er hvor skal jeg putte alt som er i baderomsskapene nå? Vel,den saken får jeg ta når jeg dementerer. Kanskje jeg kaster mer? Vi får se...
Og optimisten jeg er,håper jeg på at vaskemaskinen er på plass om 14 dager. Kanskje blir det to vaskemaskiner,ettersom vi har en til stående i garagen. Vi får se hvor stor plass det vil ta med to stykker. Praktisk vil det være,og haugen med skittentøy bør så og si være minimal med to maskiner gående. Spørsmålet er om det er plass,nok trykk i rørene og plass i utløpet. Men det fikser nok min handymandy samboer. 
Uansett,målet mot oppvaskemaskin er et skritt nærmere enn det har vært på lenge! 
I Love It!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad om du legger igjen noen ord om hva du synes om innelegget og bloggen.