torsdag 28. august 2014

50 ting å gjøre i høst

Sommermånedene går mot slutten og om tre dager starter høstmånedene. Høsten med de vakre fargene, tiden for å tenne masse stearinlys igjen. Tiden for innekos med kjekke blader, bøker, en varm kopp kako og under et varmt pledd, mens høststormene raser utenfor. Fantastisk. Tiden for å gjøre klart til vinteren og julen. Samtidig skal det lages klart til vårt nye familiemedlem som melder sinn annkomst i desember engang. Så listen bærer preg av dette og andre gjøre mål jeg må ha unna før vesla blir født.Så her kommer høstens 50 ting å gjøre liste. Denne listen gleder jeg meg til å ta fatt på. Og ikke minst håper jeg å få utført alle de 50 tingene på listen.


  1. Tenne masse stearinlys
  2. Bake boller
  3. Avslutning på miniturnering for laget til J
  4. Plukke epler
  5. Plukke plommer
  6. Lage plommelikør
  7. Lage eple syltetøy
  8. Lage eplekake
  9. Begynne å scrappe julekort
10. Vaske babyklær
11. Handle babyutstyr
12. Drikke kakao
13. Lese en god bok
14. Date med min kjære
15. Gjøre noe kjekt med J
16. Fotball cuper med J
17. Få klart hobbyrommet
18. Finne frem høst klær
19. Kjøpe høstsko til J
20. Fortsette å kjøpe julegaver
21. Pakke inn julegaver
22. Begynne å bake julekaker
23. Dra på besøk til venner man ikke ser så ofte
24. Lunche med venner
25. Ha venner på middagsbesøk
26. Ha familie på middagsbesøk
27. Scrappe i albummet til J
28. Pakke bort sommerklær
29. Friske blomster anhver uke
30. Lage en ny middagsrett en gang i mnd
31. Gå på kino med J
32. Klubb/sosialkveld med venner
33. Nyte høstferien(første gang siden jeg var ferdig utdannet i 2000)
34. Bryllup til Bente og Kjetil
35. Knarvik Mila
36. Bursdag til Ingeborg
37. Bursdag til Matilde
38. Kjøpe lampe på IKEA
39. Kjøpe bursdagsgaver til klassekamerater av J
40. Kjøpe bryllupsgave
41. Levere fra meg ting jeg ikke bruker på gjennbruksbutikk
42. Manger Cup
43. Male gangen og vindfanget
44. Dra på international matfestival
45. Dra på Matfestivalen i byn
46. Svømme
47. Rydde kjelleren
48. Lage klart alt til tøtto
49. Kjøpe de første julebladene i butikken
50. Handle julepynt


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad om du legger igjen noen ord om hva du synes om innelegget og bloggen.