tirsdag 2. desember 2014

Chocolate chip cookies

Nå i kveld fikk jeg lyst å lage Chocolate chip cookies. Har tenkt på å lage dem i flere dager nå,men overskuddet har ikke vært der. Og i går bakte guttene pepperkaker. Så mens de var på karatetrening i kveld,dvs J og Ørjan ser på, hev jeg meg rundt og tenkte; Nå eller aldri! 
Oppskriften fikk jeg av en kollega da jeg jobbet på Western Geco for 8-9 år siden. Og de har vært laget hver jul siden, og ellers i året om man får lystpå noe godt til kaffeèn ol. 
Oppskriften blir til ca. 36 coockies,så denne gangen doblet jeg. Tenker at de går med ettersom det kanskje blir litt ekstra besøk i julen dersom vesla melder sin ankomst nyttår.

Oppskriften er dette:

160 g smør
160 g brunt sukker
120 g farin
   2     egg
320 g hvetemel
   2 st bakepulver
   1 ta vaniljesukker
 1/2 st salt
250 g sjokolade ( eks en melkesjokoladeplate) 

Bland smør,brunt sukker og sukker godt sammen. Tilsett ett og ett egg. Pisk til en god masse. Bland alt det tørre og tilsett det i røren. Bland godt. Hakk sjokoladen i biter og tilsett tilslutt.
Lag topper med en spiseskei på bakepapir. Husk at toppene flyter ut over. 
Stekes på 180 grader midt i ovnen i ca. 10-15 min. 



Kan si at de falt i smak hos min samboer da de kom fra karatetrening. J får heller smake i morgen.

Lykke til Bon Apetitè!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad om du legger igjen noen ord om hva du synes om innelegget og bloggen.