mandag 19. januar 2015

En herlig start på uken

Hei! En ny start på enda en ny uke. Å våkne opp til sol fra knallblå himmel,frostdekte marker var helt fantastisk etter en helg med storm. Så det at uken startet med fantastisk vèr tas godt imot. Det har vært strålende sol i hele dag og på formiddagen gikk jeg og min kjære en lang tur med vesla i vogn. Herlig å gå ute,kjenne den kalde,friske vinterluften mot huden,mens solen skinner så man må ha solbriller på. Lenge siden det var slik og ikke minst at jeg klarer å gå en tur,er helt herlig. Med de siste tre/ fire månedene med bekkenløsning kom vi oss ikke på noen gåturer,så det å endelig klare en lang tur,var en seier i seg selv. Kondisen ikke helt på topp,men den kommer nok.  Det var virkelig godt å være ute i frisk luft å få luftet tankene litt,se forandringene i nabolaget som man bare har hørt gjennom soveromsvinduet. Da sikter jeg til skogsveien til naboen som jeg har hørt hakkingen av maskinen som knuser fjellet/berg,gravemaskiner og lastebiler... 

Etter en frisk tur ute,ventet vi besøk av min morog tante Elin. Tante Elin er tanten min. Ho har ikke vært og sett vesla og min mor er alltid kosesyk når det gjelder vesla og J. Koselig det. Så med rester fra fjorårets julekaker og brus,tok vi i mot dem. Koselig prat,de fikk kost med vesla og hilst på J da han kom fra skolen,var det middagstider. Min kjære hadde laget hjemmelaget kjøttkaker til middag med tilbehør. Smakte fortreffelig. 

Så tid for leksehjelp til J. Han er kjempe flink å gjøre lekser. Matematikk går unna så det suser og det samme gjør lesing og skriving. Er det mulig,gjør han all leksen for uken mandagen slik at han har fri resten av uken. Dvs,han gjør ikke leseleksene da jeg synes de er greit at han leser dem dagen før han skal ha dem til. Da husker han dem best. Og noe kan han ikke alltid gjøre pga bøkene er på skolen og blir ikke utlevert før dagen før de skal ha leksen til. Greit nok det.... 

Da leksene var unna gjort,kom foreldrene til min kjære for å kose med barnebarnet sitt. Det er ca litt over en uke siden sist de såg henne,så det er klart de er kosesyke og ikke minst etter å se om ho har vokst. Vesla fant ut at ho skulle sove mest mulig da de var her,men litt kosing fikk de. 

Nå er klokken halv tolv på kvelden og vesla koser med pappa'n sin (min kjære). Litt klaging fra henne er det da ho tror ho er sulten,men mat fikk ho for ca en halv time siden. Og det kom oppigjen en god del i form av gulp. Det er vel slik som hører med. De koser seg nå uansett mens jeg blogger litt. Jeg tenker at jeg skal finne sengen snart da jeg skal til Åsane i morgen sammen med vesla og en venninne på shopping. Gleder meg til å kjøpe litt nye klær da jeg har bodd i kjole de tre- fire siste månedene i graviditeten. 

Dere får ha en riktig god kveld alle sammen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad om du legger igjen noen ord om hva du synes om innelegget og bloggen.