fredag 2. januar 2015

Nytt år,nye muligheter

I skrivende stund skriver vi 2 januar 2015. To dager inni det nye året og her hos oss i Skrubbdalen har det allerede skjedd mye.
30.12.14 kom endelig vår etterlengtede datter til verden. En uke etter termin. Må ærlig innrømme at jeg hadde håpet hun bikket nyåret når hun først ventet til etter termin,men neida. Men, uansett, var det veldig deilig å få henne ut i verden og bli ferdig med fødtselen. Og ikke minst, komme tilbake til det normale. Klare ting selv,spise det en ønsker uten å måtte tenke over hva jeg kunne og ikke kunne spise og ikke minst, normale klær. Vel,kjøpte kun to mammabukser under svangerskapet,så de tre-fire siste månedene gikk det i kjoler og skjørt. Har tre-fire kjoler jeg er så lei at de blir nok ikke tatt frem på flere måneder. Og godt er det. Nå gleder jeg meg bare til å få magen på plass (dvs at livmor trekker seg sammen osv), så er det ut og shoppe litt nye klær. Håper jeg kan finne noe på salget. Tenkte å ha meg en tur til Åsane neste uke når hverdagen er tilbake. 

Nyttårsaften tilbrakte vi som tradisjonen tilsier hos et vennepar. Det var mitt 6 år der. Vi pleier å dra dit slik at Julian får gå julebukk med Linnea som er ett år eldre og deretter spiser vi kalkun. I fjor ble det litt annerledes. De hadde droppet kalkunen og i stedenfor ble det pinnekjøtt. Alle skulle koke sitt pinnekjøtt hjemme og deretter ta det med. De stod for tilbehør. Greit nok,men for oss da å dra inn tre timer før middag,ville det resultert i kaldt pinnekjøtt. Så vi kokte pinnekjøttet hjemme og Julian gikk julebukk med to fra klassen borti Austmarka. Mye greiere. Middagen var god og de to andre parene (vi og en annen venninne med familie) tar med dessert og digg til oss voksne. I år var det ikke rent lite på dessertfronten. Ikke mindre enn seks typer dessert stod på bordet. Vanlig gelé,kremgelé,hjemmelaget karamellpudding,pistasjis,triccolor is og sorbetis.... Kunne være flere enn oss 11 som spiste dessert. Det smakte uansett godt! Og deretter var det digg i form av smågodt og chips på bordet!
Ved midnatt går vi ut og ser på rakettene. I år regnet det,men lettet opp litt så alle gikk ut bortsett fra meg og Rine som koste oss inne med å se på rakettene ute og amming. Deilig med stillhet,da mener jeg en liten pause fra all partingen. Etter litt mer prating,var det tid for å pakke sammen og dra hjem. Klokken var allerede blitt 02.00 og med tanke på at jeg hadde født for et døgn siden, var det greit å gå og kanskje få seg litt søvn om mulig. Levde fortsatt på adrenalinet etter fødtselen ;) 


Godt nyttår alle sammen :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad om du legger igjen noen ord om hva du synes om innelegget og bloggen.