torsdag 12. februar 2015

50 ting å gjøre i vår!

Første vårdag er her, og jeg våknet til fuglesang og regn. Deilig å tenke på at man går mot lysere og en varmere årstid. Våren som er en fantastisk tid hvor det blir lysere ute om kveldene,solen begynner å varme, en våkner til fuglekvitter og blomster og trær/busker kommer med knapper og blomst. Våren er tiden for uteaktiviteter, både i form av arbeid i hagen og sosiale aktiviteter som fotball,volleyball osv. Tiden for å finne frem og ta vårpussen for sykler, småjenter finner frem dukkevogner og triller tur med dekkene sine. Lek og moro!
I år og må jeg lage en liste over ting jeg ønsker å gjøre i løpet av våren. Det er motiverende å klare alle tingene selv om noen av dem forholdsvis er ganske enkle og ting en gjerne gjør til vanlig i hverdagen. 
Så i dag kan jeg endelig si " DET ER VÅR"!

Så her er min liste får vår månedene mars,april og mai;

 1.  Finne frem vår klær
 2.  Pakke bort vintertøy
 3.  Kjøpe vår klær
 4.  Bygge nytt bad
 5.  Pusse opp rommet til vesla
 6.  Rydde i hagen
 7.  Plante vårblomster i hagekrukkene
 8.  Så grønnsaksfrø 
 9.  Lage til bursdagsselskap for J
10. Lage i stand dåp for R 
11. Lage påskerebus til J
12. Bestille takkekort fra dåpen til R
13. Fotball- Knarvik senter cup med J
14. Miniturneringer i fotball med J 
15. Svømming med mine barn
16. Trilleturer
17. Friske blomster anhver uke ( evt senere om de jeg har står lengre enn to uker)
18. Lese en god bok
19. Se en god film på kino
20. Spise lunch ute på kafé med venninner
21. Ha venner på middag
22. Ha familien på middag/kaffe
21. Feire min fars 70 års dag
22. Feire 17 mai med gode venner
23. Gå på date med min kjære
24. Gjøre noe kjekt med J
25. Teste ut en ny middagsrett
26. Ta i bruk grillen
27. Klippe håret
28. Bestille spa time
29. Ha PompdeLux party (ble avlyst)
30. Scrappe fotoalbummene til barna
31. Tur på Fløyen
32. Rydde i eskene i kjelleren
33. Bake kaker til spesielle anledninger; 
      dåp,bursdager
34. Dra på besøk
35. Få opp bilder på "foto"veggen i 
      gangen
36. Besøke mine nye tantebarnet
37. Strikke pledd til ene tantebarnet
38. Dra på babyting
39. Våkne til fuglesang
40. Delta på barnefotball kurs C 
      lisens,del to
41. Helsestasjon og se hvor lang vesla er
42. Bestille smokkeboks fra nettet
43. Være mer aktiv på Røde Kors fronten
44. Scrappe ulike kort,dåp,bursdag osv
45. Spise sushi
46. Spise sjømat ala reker,blåskjell
47. Delta på Streif 1 mai
48. Handle bursdag og julegaver 
49. Trener mer
50. Lage sommer liste

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad om du legger igjen noen ord om hva du synes om innelegget og bloggen.