mandag 2. februar 2015

Bytur i solen

I dag ble det en liten bytur på meg etter gammelt. Min kjære samboer skulle på jobbintervju og da benyttet jeg anledningen til å være med innover. Har ikke vært i byn siden tja,engang tidlig i høst,så dette var første turen etter at vesla var født. Vesla og jeg hadde ca.45 min på oss å rusle rundt og shoppe litt mens han var på intervju. Ikke at det er den lange tiden,men greit nok. Vi kan ta oss en tur til byn en annen dag vi.
Heller er det ikke alltid å enkelt å shoppe med vogn til seg selv da noen steder ikke har heis og andre steder ikke har prøverommet som er ok for vogn. Så da må man gjerne ha med seg noen som kan passe på vogn mens man prøver klær,noe som gjerne er lurt etter en graviditet det kroppen forandrer seg.
Så i dag var planen bare å rusle rundt og se hva vi fant. En ting jeg skulle se etter,var et bord de har på Søstrene Grene. Jeg har kikket etter det i Åsane,men der hadd de feil farge og størrelse. Etter å ha sett på Facebook at de skulle få innigjen nytt parti fredag som var,satset jeg på at de kanskje hadde det på Xhibition evt fått innigjen nye i Åsane. Så første stopp ble Søstrene Grene og der hadde de bordet jeg var på jakt etter. Jippi. Så da invisterte vi i et slikt bord.
 
Det ble det største i fargen Grey. Det skal stå i gangen sammen med en gammel gyngestol. Tenker det passer bra der ettersom bordet er litt gammeldags. Hva som skal oppå bordet,har jeg ikke helt bestemt meg for,men noe enkel pynt i form av en vase,noen bøker/blader er noe jeg har tenkt på. Og ettersom dette var det første vi gjorde og kjøpte,ble vi gående gjennom byn med en firkantet pakke oppå vognen. Det gikk helt fint det.
Dernest ruslet vi en tur på Telegrafen hvor vi var innom bla Name It og Oasis. På Oasis var det sluttsalg,men jeg fant ikke noe. Selvfølgelig fant jeg noe av det nye som var kommet inn,men til en flott pris. Tror vi avventer litt jeg. ;) På Name It fant jeg en ulldress til vesla,men de hadde den bare i str. 56, så jeg fant ut at jeg heller ventet litt for å se om jeg fant noe annet. I tillegg tenkte jeg at dersom jeg ønsker den,kan jeg kjøpe den i Knarvik.
Turen videre gikk til Starbucks for rn kaffe mocha. Det er ikke alle kaffeèr som lager kaffe med soyamelk,så det er ganske greit å gå dit hvor en vet at en får det. Og spesielt når jeg skal prøve å holde meg unna melk da jeg ikke er sikkert på om vesla reagerer. Uansett, den er like god på soyamelk som vanlig.
Etter at jeg hadde fått kaffeèn min ruslet vi tilbake mot der bilen var parkert. På veien var vi innom Babyshop hvor det ble en rosa ullbody og en Joha ulldress til å ha utenpå klær i vogn og bilstolen. Tilrå har jeg brukt en Nøstebarn ullpysj når vi skal på kjøretur. Føler de jeg har med hette blir så klumpete oppi bilstolen,så jeg har egentlig jaktet på en uten hette. Men det meste at yttertøy til små er med hette som er fast montert. Hvorfor? Noe så upraktisk. Babyklær burde vært fri for hette,omså burde den kunne tas av ved behov.
JOHA RUDOLF 2IN1 JUMPSUIT RØD 90Så nå skal vesla farte rundt i en slik. Fant den i rett str og. Har sett på den flere ganger,men da har de kun hatt i str.50 og det er litt lite. Greit å ha den litt større ettersom vesla vokser hele tiden nå.
Og siste shopping ble og til vesla. På Barnevognservice fant vi Rima tec dress til halv pris. Den samme dressen hadde de på Babyshop til -30%. Glad jeg ventet og hadde litt is i magen. Var ikke et must å få med seg en vinterdress,men veldig greit å kjøpe de nå som sesongen er på hell. 
Spesielt da de koster litt ordinert. Ikke det at det gjør noe,men jeg har alltid vært den som har kikket etter slike ting på salg så sant jeg har hatt mulighet. Greit å spare noen kroner dersom det er mulig. Kunne sikkert ha kjøpt en annen dress,men har vært veldig fornøyd med merket Reima da J var liten,så da ønsket jeg det til vesla og. Den har en vannsøyle på 10000mm som er det samme som regntøy,så den kan i praksis brukes som regntøy og,men føler at det er greit å ha eget regntøy. Så da er vesla klar til vinteren igjen da hun er blitt så stor (nærmer seg året) og kan være mer ute i kaldt vær.. Tillegg har jeg nok gått over til sportsvogndelen og da er det greit å ha en god dress selv om en har en god dunpose og.
 
Må si meg godt fornøyd med dagens fangst på de 45-60 minuttene vi hadde tilrådighet. Nestegang håper jeg at det blir litt til meg og ;)

Dere får ha en fin kveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad om du legger igjen noen ord om hva du synes om innelegget og bloggen.