onsdag 4. mars 2015

RINE'S DÅP; BORDKORT

Heisann! 

Da er både invitasjoner, bordkort, kakebord, dåpskjolen og alt i boks til den store dagen. Godt å være ferdig i god tid. Dåpsinvitasjonene er delt ut/ sendt i posten,bordkortene under produksjon på hobbyrommet mitt,hvilke kaker jeg skal ha er tenkt ut og dåpskjolen henger fint hos min mor.

Lørdag som var hadde jeg meg en tur på Panduro i Åsane for å handle litt stæsj til å lage bordkort til Rine sin dåp,samt å se om jeg fant noe inspirasjon i utstillingene deres. Jeg var så heldig å komme på rett tidspunkt,da de nett hadde fått opp ferdig"dekket" bord med tips til konfirmasjon. Det er jo snart tiden for det og. Så inne i butikken var et bord delt på midten med jente pynt på ene siden og gutte pynt på den andre. Jente siden gikk i lilla,og ettersom jeg har "dusty rose" farge på båndene på kjolen som er mer lillarosa enn rosa,tenkte jeg at lilla får være tingen på bordkortene. Finner ikke "dusty rose" farge på ark eller pynt,måtte lete lenge etter silkebåndene til kjolen. Jeg er ikke så glad i den typiske babyrosa fargen som brukes til dåp. Den blir helt feil for meg, så da ble det lilla. 

På bordet med jentepynten var det alt fra invitasjoner,bordkort,menyforslag,cover til sanghefte osv. Kjempe kjekt å bli inspirert når det er noe man faller for. På bordkortene var det brukt to forskjellige lilla ark,det kjipe var at det stod konfirmant på dem,så jeg måtte finne noen andre ark. Kortene var deretter "doble" slik at de står av seg selv. Og selve pynten var sommerfugl og en blomst. Kjempe fint og enkelt! 

Tingene som skal bli til bordkort
 
Hoved pynten på bordkortene, sommerfugler,"diamanter og perler" og blomster.


 To avbordkortene er ferdige.
Var de ikke fine? Helt enkle og lett å lage. Litt småplukk å lime på "diamanter/perler" på sommerfuglene,men det går med litt tålmodighet. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad om du legger igjen noen ord om hva du synes om innelegget og bloggen.