onsdag 22. april 2015

Onsdagsmøte

Onsdagskveldene er forbeholdt Røde Kors aktivitet,men ettersom vi bor på Sæbø og er medlem av Laksevåg Røde Kors,ja du leste rett,er det ikke så ofte vi får tatt turen. Med en gutt på 8 år blir det vanskelig å ta han med oss da det er skoledag dagen derpå. I tillegg vil vi ikke bruke barnevakt så ofte heller. Vi har derfor valgt å prioritere de onsdagsmøtene som gir oss noe og som har et tema vi brenner for. Skulle ønske at vi kunne dratt på alle møtene,men det blir litt vanskelig. Det var lettere å ta han med seg da han gikk i bhgn og ikke trengte å være "utkvilt,våken og full fokusert" dagen derpå. Samtidig bodde jeg da i Knarvik,så det var lettere for mine foreldre å ha han hjemme hos seg og levere han i bhgn. Min mor jobbet og da,så da tok hun han med seg når hun dro på jobb. 
Men vi er fortsatt aktivitet på Røde Kors fronten så sant vi har tid og barnevakt,eller kan ta J med oss. Vesla er enda grei å ha med over alt,men regner med at utover høsten,blir det litt verre. Men slik er det når man får barn og velger å være medlem i et Hjelpekorps som er 40 min kjøretur til. Men trivels,tilhørighet og det å kunne si sin mening,veier opp for den lange reisen. Trives man ikke,er det ikke noe vits å være i det nærmeste Hjelpekorpset. 
Så i gårkveld var vi en tur til Laksevåg for å delta på onsdagsmøtet. Ørjan var med å holdt det,så da slengte jeg og vesla oss med. Veret er bra,så da er det greit når møtet skal holdes ute. Hadde nok holdt meg hjemme med øs pøs med en liten og vogn. Blir så mye mer styr da. Tema for kvelden var "Hva det vil si å være på aksjonslisten og ting som hører med". Et greit tema som kombineres med sosial aktivitet rundt grilling på bålpanne. Blir nok koselig. 
Vi var ikke så mange,6 stk ink meg,Ørjan og R,men det var veldig koselig.
Først øvde vi inne på improvisert spjelk av ullteppe og deretter knuter. Det er fem knuter en skal kunne i Hjelpekorpset,som blir brukt på ulike måter. Noen brukes spesielt til feks klatring og strandsøk,som åttetall,andre til tauing av båt,strandsøk,noen til å spleise to tau osv.
Etterpå gikk vi ut hvor de fikk øvd på å tenne bål (dog i bålpanne), båresurring og improvisert båre. Her brukte de ulltepper,jakkene sine og tau,som igjen ble hele tre forskjellige bårer. Smart?
Ba avsluttet kvelden med pølser som vi grillet på bålet.
En veldig koselig kveld selv om vi var få.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad om du legger igjen noen ord om hva du synes om innelegget og bloggen.