søndag 19. april 2015

Trilletur i vårsolen

God ettermiddag.
Ettersom snuppeline valgte å ta dag kl.03.00 i natt med kun en powernapp fra ca.6-7, har denne dagen startet tidlig. Men jeg kjenner på kroppen at noen flere timer søvn ikke hadde gjort noe. Men samtidig var det helt ok å ta dag når veret er så fantastisk som det er. Det hjelper utrolig på når en får vitaminer fra solen som varmer fra knall blå himmel og fuglene som synger så fint. Samtidig får en utrolig mye igjen av dagen når den starter så pass tidlig. Selv om vi ikke "stod opp" før kl.08.00, hadde vi tilbrakt natten og morningen nede i stuen henholdsvis; PÅ SOFAEN! 
Etter å ha spist pannekaker til frokost som min kjære lagde,sendte jeg han og J til Stordalen sammen med en klassekompis av J, søsteren og faren deres. Godt å få litt ro,samtidig som jeg håpet av snuppeline ville ta seg en høneblund. Men neida,det ville hun ikke. Så jeg fikk ryddet litt,før jeg fant ut at det smarteste var nok å ta en trilletur i håp om at hun sovnet. Vi trillet en flott tur langs en skogsvei på ca.2 km en vei,så det ble en god tur. Og heldigvis sovnet snuppeline,men selvsagt måtte jeg gå skogsveien til endes før hun sovnet. Men med flott natur og fugle sang rundt seg,var det bare avslappende og deilig. I tillegg var temperaturen fantastisk,så jeg kunne dra opp buksen og lage "kne bukse" av den. Herlig! 
Tilbake i huset,tok jeg en kjapp rydding,da moren og lillebroren til de som var med på fjellet skulle ta en tur bortom. De har en gutt,Jonah, som er 1,5 mnd eldre enn snuppeline. Veldig koselig. Vi koste oss inne før vi trillet en liten tur i solen for å få Jonah til å sove. Tilbake fant vi voksne oss lunch,mens den ene sov og den andre koste seg i lekegrinden sammen med favoritt lekene; beveren,frosken og giraffen Sophie.
Nå er de dratt,snuppeline ligger her i sofaen og pludrer på. I ovnen står to brett med knekkebrød.... Gleder meg til de er ferdige. Da skal jeg ta med meg snuppeline ut i vognen og nyte solen på terrassen med nystekte knekkebrød. 
Og snart kommer gutta fra fjellet og. Regner med de har hatt en knall dag i bakken.

Håper dere har og har hatt en fantastisk flott dag i solen.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad om du legger igjen noen ord om hva du synes om innelegget og bloggen.