søndag 3. mai 2015

Streif 2015

1 mai var det igjen duket for Streif i Sæbøvågen. Og i år var jeg våken tidlig,takket være snuppeline. De andre årene har vi gjerne sovet frem til 10 tiden,men i år var vi oppe kl.08.00,noe som igjen førte til at jeg endelig kunne gå en av turene de har. Jeg tenkte først at vi alle kunne gå,men pga litt usikkerhet om hvorlang tid vi ville bruke på ene turen,valge Ørjan og snuppeline å vente hjemme. Så da ble det meg og J som skulle gå tur. Vi valgte i år den korteste turen; fra Slippen i Sæbøvågen vis grusvei til pumpestasjonen ved Ulvatne videre tilbake følger turen den gamle stølsveien over stigemyra til Storstølen. Derfra retur til Sæbøvågen over Hundhaugen. En flott tur,som ble guidet underveis av de koselige søndagstur damene. Kjekt med lokalhistorie. I tillegg var det rebus med spørsmål fra og om kommunen. Lærerikt på dem jeg ikke kunne og mange av de som gikk,kunne fortelle mer rundt spørsmålene. J traff to kompiser,så de løp i forveien tilbake. Og sannelig traff de ikke en hoggorm som låg og solte seg. Den hveste vistnok etter dem og det var den rødeste tungen J hadde sett... 
Tilbake på slippen var det et yrende liv av store og små. Her var det torgboder som solgte alt fra ull og treprodukter til kort og smykker. En venninne av meg og søsteren satt og solgte kort og smykker/øredobber. Tror de fikk solgt mye. Ellers var det krabbedam,seiling i optimist jolle,ta ro knappen,kanonosv. J og en kompis skulle ut og ro,men "havarerte" utpå,så trengte assistanse å komme seg innigjen. De rodde vistnok rundt i ring etter hva de har fortalt. Kaffe og kaker,suppe og nubbeslid kunne man kjøpe om man ønsket noe godt å spise.
Veret var upåklagelig. Sol og blå himmel. 
Vi gleder oss til neste år.

   Lek i fjæra 
 Utsikt fra svingen til vågen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad om du legger igjen noen ord om hva du synes om innelegget og bloggen.