onsdag 8. juli 2015

1001 prosjekter på engang..

Fortiden har vi 1001 prosjekter på engang. Ivertfall føles det slik selv om det ikke er realiteten. Men noen prosjekt er det. Vi holder på å male ferdig huset som pga den fantastiske sommeren vi hadde i fjor ikke ble ferdig malt. Og i år sliter vi med det motsatte, å finne dager der det er opplett og ikke har regnet formye i forkant så kledningen er fuktig. Skal ikke være enkelt. I tillegg er det etterlengtede badet vi skal lage påbegynt. Og det kan en vel takke veret for, at han må ha noe å gjøre mens han/vi venter på at vi kan male videre på huset. Så i går og i dag har mannen og J  revet vegger,fliser,skrudd ned vask,do osv. Så nå ser gangen ut som det skulle ha vært lynnedslag og verre til. Men,det blir nytt BAD! Og som jeg gleder meg til å dusje skikkelig på et sted der det er varmt og godt når en er ferdig. I tillegg til god plass i dusjen. Luksus blir det! 
Et annet prosjekt er,å forlenge terrassen vår. Jeg var så heldig å vinne gavekort på hele 5000(!!) spenn på Kaland Trelast,så de pengene går til ny terrasse. Og her er og målet å få den ferdig i sommer. Mange håndverk prosjekt på engang,men ting går på frem.
Et annet prosjekt som blir J og mitt,er å rydde i lekene til J. Ta bort ting han ikke bruker,pakke på loftet og gi bort. Han har sikkert 1000 småbiler,så der må det reduseres betraktelig. Noe skal han få beholde slik at han kan leke med det og R vil ha noe når hun blir større, noe blir nok kastet pga ødelagt og noe skal vi fordele mellom de to fetterene hans. Og annet som ikke vi ønsker å ta vare på,men som er fult brukende kan vi og gi til gjennbruken ol. Alt man kan få utav huset er knall. 
Regner og med å ta et raid i kleskurvene mine. Ja,du leste rett. Jeg har kleskurver og ikke skap. Er nok fortsatt mye jeg ikke har brukt siden sist jeg ryddet og tenkte,kanskje jeg får brukt disse. Så nå skal de gies bort eller kastes. Greit å få plass til litt nytt og. Ser jeg er i manko på gensere,tshirt jeg kan bruke når jeg skal ut på shopping,butikken ol. Enten er det fint, jobbeklær eller veldig hverdags i kleskruvene. 
Annet prosjekt er å rydde på badet og kaste utgått sminke,hårprodukter,undertøy ol. BH'er som jeg brukte før jeg fikk R,regner meg med er boss når ammeperioden er over. Puppene forandrer seg,så da må det nok noe nytt til. Men det er enda en god stund til håper jeg. Ønsker å amme så lenge jeg kan vedsidenav at hun får fast føde i tillegg. 
Utover det er det prosjekter som hage,kjeller,rydde utav flytteeskene som fortsatt står i kjelleren (skjerpings), hobbyrommet trengs en ryddings på,kjøkkenet mm. 
Med et gammelt hus og hage går en nok ALDRI tom for prosjekt eller arbeid. Det er alltid et eller annet som må gjøres,enten det er noe smått eller større prosjekt/arbeid. Men det er koselig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad om du legger igjen noen ord om hva du synes om innelegget og bloggen.