torsdag 24. mars 2016

Dyrkolbotn

Tradisjonen tro måtte vi ha oss en tur i Dyrkolbotn i år og. Vi pleier å reise opp dit påskeaften,men i år drar min kusine med familien nedigjen langfredag da hennes eldste datter skal jobbe påskeaften. Men,hva gjør vel det? Vi bestemte oss ganske sent for å dra. Egentlig hadde vi vel slått fra oss planen om å dra dit i dagtidlig da det regnet,men etter noen timer med playstion på Ørjan,Julian og kompisen Arian, kjente jeg at nå må det skje noe. Med en litt utålmodig frøken og en rastløs meg,bestemte jeg at NÅ kler vi på oss og kjører til fjells. Ørjan synes det var litt sent å pakke sekken kl.13,men jeg stod på mitt og kl.14 var vi ferdig kledd og pakket og klar til avgang. Uheldigvis måtte vi avlevert kompisen til Julian på veien,noe han synes var trist,men vi "trøstet" med å si at vi kom til å ha det kjekt.
Vel fremme var det for første gang på mange år mange ledige plasser. Tidligere år har vi gjerne måtte traske opp fra hovedveien,men grunnet sludd i luften kunne vi kjøre helt opp og inntil vannet å parkere. Luksus? Jepp... 

I år var vannet trygt å gå på,så vi trasket alle over,med Rine smilende i akebrettet. Julian hadde med skiene,men jeg fant ikke skiskoene. Samtidig tror jeg at de er forsmå,så da gjorde det ikke noe. 
Etter å ha hilst på gjengen inne,gikk vi ut. Her fant vi frem bålpannen så vi kunne grille middag. Julian lekte med ungdommene i snøen som lagde seg sitt eget skiskyter renn. Han lekte tiltaker og løp rundt med de som gikk. Etterpå delte han ut premie og fikk skyte med luftgevær. Kjempe stas. Han traff vistnok blink. Rine koste seg i snøen og et par turer på akebrett til kjempe latter og store smil. 
Middagen ble pølser med div tilbehør som ble inntatt inne da det var litt litt surt ute. Prat og tull inne,før vi måtte kle på oss igjen og traske tilbake over vannet til bilen og ta fatt på turen hjemover.
Trass i at det ikke var påskeaften med skirenn osv,hadde vi en koselig ettermiddag.
Vi ser frem til neste års påske,men blir nok turer til Dyrkolbotn før det tenker jeg.
Ha en fortsatt fin påske.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad om du legger igjen noen ord om hva du synes om innelegget og bloggen.