mandag 16. mai 2016

50 aktiviteter en kan gjøre i sommer med barn(a)

Jeg har lagt 50 ting å gjøre lister for hver årstid til meg selv,men tenkte kanskje jeg kunne lage en over hva en kan gjøre sammen med barna i sommer. Det blir en litt annen liste som passer de helt yngste til de i slutten av barneskolen - kanskje tom noen i ungdomsskolen. Uansett er det en fin måte å sette av tid til å gjøre noe med barna som ikke bare står på min liste. Noen av tingene har min sønn sagt at han håper vi kan gjøre sammen. Noen kun jeg og han,andre sammen med søster og stefar, eller han og stefar. Vi får se. Uansett håper jeg vi klarer å gjennomføre alle tingene på listen. Tror det skal være gjennomførbart. 
  1. Gå tur i skogen
  2. Ha piknik i hagen
  3. Sov ute i telt eller under "åpen himmel" 
  4. Spise is på trappen
  5. Dra på oppdagelsesferd
  6. Si ja til alt ungene ber om en hel dag. Avklar begrensninger / regler på forhånd. Eks. Ikke kjøpe noe som koster mer enn 50kr max 3 ganger osv
  7. Kino kveld hjemme 
  8. Hoppe på trampolinen
  9. Lag blomsterkrans
  10. Lag løvetannkruseduller i vann
  11. Lag vannballonger og kast dem på hverandre
  12. Ha vannkrig -avklar regler på forhånd
  13. Male på lerret med vannpisoler
  14. Plukke blomster
  15. Fange krabber 
  16. Mate sauer eller andre dyr med gammelt brød ol
  17. Send postkort til noen man ikke ser så ofte
  18. Gå barbeint i sanden / på plenen 
  19. Dyrk egne grønnsaker i hagen
  20. Dra til nærmeste jordbæråker og plukk min egen dessert/syltetøy
  21. Lag gode smoothies og nyte dem utendørs
  22. Les bøker på verandaen eller i hagen under en solparasoll
  23. Tegn med kritt i veien - lag flott kunst
  24. Dra på båt,kano tur
  25. Vasse i strandkanten
  26. Studere insekter som en møter på
  27. Ta med malesaker utendørs 
  28. Ligg på ryggen og finn ut hva skyene ser ut som
  29. Blås såpebobler - hvem får den største
  30. Dra på stranden og bygg sandslott
  31. Fang småfisk
  32. Spise jordbær,vannmelon, blåbær og annen sommerfrukt
  33. Dra på fisketur - spis fangsten om mulig til kvelds / middag
  34. Lag istea
  35. Dra på badetur
  36. Lek i vannsprederen / vannslangen
  37. Spill fotball,volleyball og andre sommerleker 
  38. Sett opp badebasseng / båt i hagen
  39. Lek turist i egen by
  40. Lage St.Hans bål
  41. Dra på fotografi-safari og ta bilder av det dere ser på veien 
  42. Lag fotoalbum med egne bilder
  43. Bygge et eget univers i sandkassa
  44. Dra på besøk til venner med barn
  45. Ha en pilkast konkurranse
  46. Kast erte poser og se hvem som treffer flest ganger 
  47. Vask alle plastlekene ute i en balje
  48. Stek pannekaker eller vafler ute - spis etterhvert som de er ferdig
  49. "Dusj" i sommerregnet
  50. Geocaching 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad om du legger igjen noen ord om hva du synes om innelegget og bloggen.