tirsdag 31. mai 2016

Hillandsvannet

Det var førskoledag på skolen jeg jobber på i dag (og i morgen),noe som førte/er til at klassen jeg er i må utav klasserommet sitt disse to dagene. Og hva gjør en da når det ikke er ledige rom på skolen? Jo,en går tur.

Så skoledagen i dag ble tilbrakt ved Hillandsvannet. Et idyllisk sted hvor elevene fikk boltre seg i vannkanten og på land.

Hover,bøtte,båter mm var dratt med hjemmefra. Og vi hadde med hammer,spiker,planker og ball i sekken. Blandt spørsmål var det; kan vi bade,tror du vi klarer å fange fisk,er det langt å gå?? Bade,nei,fange fisk,ja,kanskje dere fanger noen små fisk med hovene,langt på,kommer annpå hva du mener med langt. 
Vel fremme erter ca.45 min gå tur fikk elevene "frie tøyler" innenfor visse regle,noe som funket ypperlig. Masse lek i vannkanten,på gresset,i elven og ellers der de fant ut de kunne leke. Noen fanget 32 småfisk,mens andre ingen. Stikkball ble populært blandt noen,mens å vasse var kjekkere for andre.

Selv tok jeg med to elever på geocaching og fant den som var gjemt der. Må vel skrive at det var den ene eleven som fant den. 
Etter en kjekk dag med opphold,ruslet vi  tilbake til skoleslutt. I morgen blir det tur til Tveitavarden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad om du legger igjen noen ord om hva du synes om innelegget og bloggen.