onsdag 1. juni 2016

TVEITAVARDEN

I duskregn trasket 2 og 7 trinn på tur til Tveitavarden. Motiviasjonen var kanskje ikke helt på topp blandt alle elevene, men de trasket motvillig med. For 2 trinn var det en kjempe motivasjon å ha faddrene sine med seg. De hjalp til med å bære sekker, klær og noen fikk til og med sitte på ryggen til fadderen sin. Utover turen på vei opp steg stemningen og alle gikk godt på og vi var oppe før vi lærere hadde tenkt og trodd. Kjempe bra jobbet!
Fra toppen har man egenlig kjempe god utsikt over innseilingen til Bergen, store deler av Alversund, mot Radøy ol.
Vi gikk forbi Alver Hotel og Alver hjortefarm på veien, noe som i seg selv er flotte steder. Anbefaler et besøk på begge stedene.
På toppen spiste elevene, lekte litt og jeg hadde med meg GPS for å finne geocachen som ligger gjemt her. Men den må være muglet, da den var ikke å finne noe stedet tross iherdig leting av mange elever. Var og en lærer som sa at hun ikke hadde sett den på en god stund, så får ta å melde tilbake til eier om at den nok er borte.
Turen nedigjen gikk i litt mer regn et stykke, før det gikk over i yr/dusk regn. God motivasjon og fart nedigjen. Da vi kom til Alver Hotel, stod en mor og noen elever og delte ut saftis. Kjempe populært med en premie før vi ankom skolen og gikk til klasserommene for å avslutte dagen.
Anbefaler alle en tur til Tveitavarden. Det er flere steder en kan komme seg dit på,men jeg vil nok benytte meg av denne om jeg skal oppigjen. God grusvei ganske langt før man trakker inni skogen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad om du legger igjen noen ord om hva du synes om innelegget og bloggen.