torsdag 7. juli 2016

Calendar Girl

Sist fredag var jeg en tur til byn (Bergen) og på veien hjem var jeg innom Ark bokhandel for å kikke. Det viste seg at de hadde 50% på alle barnebøker unntatt de som var utgitt i 2016. Greit nok. Jeg kom hjem med en bursdagsgave og Kardemommeby til Rine. Kardemommeby er en bok jeg har veldig gode barndomsminner fra. Hjemme hadde jeg den på LP plate og den gikk om og omigjen i stuen. At mine foreldre ikke ble sprø. Kunne den forlenge og baklengs tilslutt. Og Julian har og vokst opp med den,men ikke på samme måte som meg. Han har hørt den mange ganger på besøk hos mormor og morfar,vi har lest den og sett den på tv. For Rine sin del,blir det å lese (tegnspråk) boken, og forhåpentligvis håpe på at den blir tolket på tegnspråk på teateret eller engang i Dyreparken. 
Da jeg betalte fikk jeg med meg en gratis reklamebok av boken Calender Girl- forført. Jeg hadde tidligere lest om denne boken på en annen blogg og at den var SÅ fantastisk som bloggeren der beskrev den. Selvsagt ble jeg nysgjerrig og tenkte at denne må jeg å kjøpe. Og nå fikk jeg en prøve smak på de 4 første kapitlene. Genialt! Da kunne jeg danne meg mitt eget inntrykk før jeg evt løp avsted til nærmeste bokhandel for å kjøpe hele boken. Så i går kveld, etter mye og og men for å få Rine til å sove,tok jeg med meg lommelykt på sengen og la meg til å lese. I utgangspunktet var jeg skeptisk ettersom jeg synes 50 shades of grey var mega overdreven,harry og tiltider smakløse og ikke helt meg, og samtidig hadde disse to bøkene blitt sammenlignet litt, men helt ærlig... Denne er SÅ mye bedre! De fire første kapitlene gav mer smak,så i morgen må jeg ut og kjøpe boken så jeg får lest den ferdig. Boken er lettere å relatere seg til, ikke så sær og klein på noen som helst måte samtidig som det jeg til nå har lest var lettlest! Handlingen i boken starter med engang,noe som gjør at man slipper å lese ørten sider før det i det hele tatt skjer noe. Spenningen er der fra de første sidene og man forstår godt hva som er storyen i boken.
Kort fortalt handler den om en jente som skal hjelpe faren med å betale en gjeld på en million dollar, og ettersom hun selv kun er servitør har hun ikke sjans - helt til hun får jobb som luksus eskorte.. Jeg vil ikke si så mye mer, MEN - les den dere i ferien, og så vil dere forstå hvorfor jeg er hekta. 
Jeg har lagt inn forhåndsbestilling på de tre neste bøkene i serien på bokklubben og det før jeg har lest ferdig første bok. Galskap mener nok mange,men de var 12% billigere der enn å kjøpe de i  vanlig bokhandel, i tillegg fri frakt,også elsker jeg å spare penger samt at man får bonuskroner så man kan bruke en annen gang. Smart! Neste bok kommer i august,deretter oktober og siste i november. Skal prøve å skrive et innlegg om hver bok uten å røpe formye om hvordan boken ender. 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad om du legger igjen noen ord om hva du synes om innelegget og bloggen.