søndag 7. august 2016

Telttur

Julian fikk telt av min fetter og kone tidligere i sommer i denne helgen måtte det testes. Fra fredag til lørdag sov han og en kompis der etter å satt opp teltet helt alene. Ørjan var bare bortom for å hjelpe til med en liten detalj. De samarbeidet utrolig bra og var kjempe gira på å sove der.

Jeg og kompisens mor var spent på om de ville sove der helle natten eller komme luskende inn en eller annen gang om natten. Så etter pizza til kvelds, krøp de to nedi hver sin sovepose. De skravlet en stund til de fikk beskjed om at nå måtte det være stille ellers måtte de komme inn. Etter det var det ikke en lyd eller bevegelse fra teltet. 

Begge guttene som hele natten der. Julian hadde vært ute på do en gang og kom inn etter sokker en gang i løpet av tidlig morning da han frøs på beina. Bortsett fra det,stod ikke guttene opp før klokken 09.30 etter en knall natt i teltet. 
Planen var at de skulle sove til i dag og,men kompisen dro på Kaptein Knurr show,så da ble jeg og Rine med ut for å sove. Det var Rine sin første gang i telt,så det ble spennende. 

Hadde avtale med Ørjan at dersom det ikke gikk, skulle ho komme inn til han og jeg og Julian fortsette å sove i teltet. Etter litt makking fra Rine,sovnet hun. Julian sovnet og fort,samt jeg og. Jeg våkenet et par ganger i løpet av natte pga ulike omstendigheter,men gjengen våknet ikke før klokken 08.00. Deilig. Rine koste seg i teltet og sov som en stein og Julian var kjempe happy for at jeg og Rine ble med for å overnatte i telt. Nå venter han bare på neste annledning til å slå opp teltet igjen for å sove ute.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad om du legger igjen noen ord om hva du synes om innelegget og bloggen.