tirsdag 28. februar 2017

50 ting å gjøre i vår

YES! Endelig er våren her! Som jeg har lengtet etter den,vel,vinteren har og hatt noen nydelige dager og uker,så skal vel ikke klage. Og kjenner jeg den rett,er den nok ikke helt over. Så en må vel vente til uti april eller slutten av den for å virkelig begynne å kjenne på den skikkelige vårfølelsen. Men uansett kan jeg se frem til lengre og lysere dager,solen som varmer, mindre å kle på når en skal ut,fuglesang,blomster og grønt gress som igjen gir pollenallergi - ikke fult så kjekt. Men jeg gleder meg jeg. Det skal bli deilig.
Denne våren blir den siste 50 ting å gjøre i vår. Jeg velger å lage for de to siste årstidene i år,men så tenker jeg at 2018 skal by på noe annet. Kanskje en liste for hver måned eller noe helt annet. Jeg får tenke ut litt. Denne listen tenker jeg å kombinere litt med hva jeg skal gjøre og hva en kan gjøre sammen med familie,barn,venner og naboer. 

  1. Drikke årets første ute cider/øl/vinglass
  2. Grille ute på terrassen
  3. Grille pølser og marshmellows på bål i skogen
  4. Lage til utebursdag - 10 årsdag for J
  5. Lage familiebursdag for J 
  6. Bake kaker til J sin bursdag
  7. Kjøpe gave til J
  8. Vinterferie
  9. Kosedag med J
10. Lage påskerebus til barna - istedenfor jakten på påskeegg
11. Tur til Dyrkolbotn
12. Knarvik senter cup med J
13. Fotball sesongen for J starter 
14. Svømming med R
15. Lese en god bok 
16. Lunch med venninner
17. Venner på besøk
18. Familie på besøk
19. Besøke noen jeg ikke har sett på lenge
20. Pakke bort vinterklær og sko
21. Ta frem vårklær og sko
22. Kjøpe vår klær og sko til barna og meg selv ved behov
23. Feire 17 mai
24. Lage terrasse rundt huset
25. Pusseopp rommet til Rine
26. Rydde i hagen og rundt huset
27. Plante vårblomster i blomsterkrukkene rundt huset
28. Plukke vårblomster
29. Bake boller
30. Spa masasje
31. Gå tur over vidden, Ulrikken-Fløyen
32. Tur opp Stolzekleiven
33. Flytte trampolinen
34. Se Mitt språk kurs
35. Hyttetur?
36. Lære meg noe nytt
37. Lage boller sammen med barna
38. Fiske sammen med barna
39. Gå på tur i skogen med niste i sekken
40. Bygge sandkasse til R
41. Henge opp disse til R
42. Nettverkskurs på ÅL med familien
43. Kjøpe bærbusker
44. Kjøpe plomme og eple tre
45. Scrappe videre i albumene til ungene
46. Henge opp bilder på veggen i gangen
47. Kjøpe støttehjul til R sykkel
48. Planlegge sommerferien
49. Lage en ny middagsrett en gang i måneden
50. Lage sommerlisten



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad om du legger igjen noen ord om hva du synes om innelegget og bloggen.