tirsdag 11. april 2017

Årets første....

...huggorm ble i dag observert liggende i gresset nede i Sæbøvågen. Og jeg som virkelig hadde håpet den hadde ventet en mnd med å komme frem,men dei da. Der låg den. 
Ungene fikk tatt en kikk på den og Rine såg for første gang en hoggorm. Og gjorde orm "tegnet" med engang hun såg den. Håper hun forstod at den var farlig da jeg forklarte henne det. Satser på at det blir den eneste vi ser i år.
Ellers var dukkevognen,den ene av de to hun har,med på tur i dag. Veldig koselig å se hvor omsorgsfull hun er for dukken sin. Storebror hjalp til med å bære når hun ikke ville trille. Er godt med en snill og grei storebror som i tillegg har en trygg hånd å holde i.
Og ikke minst er det morsomt å se hvordan hun hermer etter oss voksne. Hun får med seg den minste detalj og her er det dukken som får oppleve det å sitte på "høgen hest", eller på henne ble det mer "på hodet".
Foruten om en koselig formiddag ute med tur ned i vågen,litt sykling og lunch hos naboen,fikk vi tid til å starte på påskegaver og DIY prosjekt av påskeegg.
Nå har jeg gjort påskeeggene nesten ferdige,så i morgen får jeg og Rine fortsette med påskegavene og påskeeggene. Håper mottakerene blir glade.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad om du legger igjen noen ord om hva du synes om innelegget og bloggen.