søndag 31. mars 2013

Påskeharen.

I påsken er det mye snakk om påskeharen,haren som kommer med påskeegget til barna. Men; er det ikke litt feil at det er en hare kommer med et egg,når det er høna som legger det?
Vel,her i huset tror J at påskeharen finnes. Den hadde allerede vist seg FØR påskeaften og alt,men det var i eventyrskogen hos mormor og morfar på Fyllingsnes. Der hadde han lagt igjen påskegodis i skogen til J da han var på tur med mormor.
Men,i går etter vi kom hjem fra middagsselskap,viste det seg at han hadde vært på besøk her på Bøketunet. Men vi hadde ikke vært hjemme, isteden hadde han blitt skremt,så det låg et brev til J hvor det stod;

"Heisann Julian!
Påskeharen her. Har hørt rykter om at du er blitt så flink til å stå på slalom og langrennsski. Stemmer dette? Tenkte meg det ja. Eg var nemlig innom her på Bøketunet for å gje deg noko,men du var ikkje heime. I staden ble eg skremt av ein hund som prøvde å fange meg,så eg mista det du skulle få :(. 
Derfor måtte eg få min gode hjelper,Findus, til gje deg dette brevet slik at du kan finne det eg har mista. MEN, først må du gå ut og ta på sko,jakke og hue. Gjort det nå? Da kan du gå til porten der du finn noko på firma hjul,men som ikkje startar.
Lykke til!!
Klem fra Påskeharen :) " 

Ettersom klokken var blitt mye og det var mørkt ute,måtte vi i tillegg til sko,jakke og lue,ta med oss hodelykt og lommelykt for å lete etter det påskeharen hadde mistet. Da vi kom til porten (garagen hvor ATVn) står, var det et nytt hint. Herfra skulle vi til parkeringsplassen til John Deere traktoren ute,videre til vedboden,der hvor veden er før den kommer til vedboden,John Deere traktoren på løen, komposthaugen før J endte opp ved "trakto eggene" nede på marken. Her fikk han et hint om at han måtte lete litt rundt.
Lesing av et av hintene fra Påskeharen
Etter leting mellom,rundt og oppå eggene,såg vi at døren til "huset under bakken"stod åpent. Kunne påskeharen ha gjemt seg her da han ble jaget av hunden? Det var mørkt i huset,så J ville at Ø skulle gå inn først og lyse opp selv om han hadde hodelykt på. Inni huset fant J en pakke og et svært påskeegg.
Påskeegget og gaven fra Påskeharen
Vi tok med oss tingene innigjen i huset for å ikke miste noe i mørket. J kunne ikke komme fort nok inn slik at han kunne åpne pakken og egget.
Egget inneholdt smågodt og i pakken var det en lite bord fotballspill. " Det er slik Edvard har!! Mamma,påskeharen må ha hørt at jeg har sagt at jeg ønsker meg et slikt". En kjempe fornøyd gutt. I tillegg hadde tante,onkel og kusine Sigrid fra Stavanger sendt påskegodis i posten til han, og det vanket stort påskeegg i middagsbesøket, så påskeaften 2013 ble det storfangst av godterier!!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad om du legger igjen noen ord om hva du synes om innelegget og bloggen.