fredag 19. april 2013

En gammel dukkevogn blir som ny!

Etter en oppryddningskveld på jobben, kom jeg over denne rosa dukkevognen som skulle kastet. Den manglet skruer her og der,hakk og striper i vognen,i tillegg til at alle deler var løse og måtte limes (der det ikke skulle skruer til).
Slik så den ut før oppussingen.
Jeg forbarmet meg over den og såg potensiale i den til å bli like fin som ny om ikke finere. Med noen malingstrøk,nye skruer her og der,liming av løsedeler,blir god som gull.
Og som tante til vesle Sigrid som blir 1år i august,er denne perfekt for henne. Ikke for liten og ikke forstor,men akkurat passelig. Den kommer til å bli en flott sommergave.
Først ut var det å skru ut de få,dvs tre skruene som var igjen av alt ti stykker. Ene satt godt i,så jeg måtte frem med skiftenøkkel for å få den løs. Og i manko,vil vel si giddelause på å lete etter et skrujern eller to, fant jeg en gammel swizarmy kniv som i grunn hadde sett sine beste dager,men som fungerte fint som skrujern. Så med alle skruene ute, gjenstår det å prøve å få løs de to kort endene som er limt fast. Om det ikke går,får jeg bare male den slik den er.
Demontert vogn
Jeg har tenkt å male den hvit med mønster på. Tror jeg må ta en tur på nettet etter tips til mønster. Kanskje blir det malt mønster på med sjablonger,kanskje stickers eller tja,vi får se hva det blir. En prinsesse verdig skal den ivertfall bli. Etter å ha kikket litt på stickers,sjablonger på nettet, fikk jeg mange ideér. Så nå gjenstår det og se hva jeg velger. Blir det bilde eller tekst,eller kanskje begge deler? Hvem vet. Tiden får vise.
Første strøk med maling er på, ser ikke så fint ut,men blir nok fint tilslutt. Må nok gå til anskaffelse av noen tynnere og mindre pensler for å komme innimellom her og der. Videre finne ut en smart metode for å få alt jevnt og fint.
Første malingsstrøk på kalesjen

Første malingsstrøk på vognen
Carp! Kom på etter å ha malt første strøk at jeg glemte å pusse vognen FØR jeg startet å male, for nettopp å slippe av malingen flasser av. Så et strøk maling bortkastet. Vel,godt at jeg ikke kom på det da jeg var ferdig. Så nå får jeg la malingen tørke,for deretter å pusse ned vognen slik jeg burde gjort i først.
Videre resultat kommer i et annet innlegg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad om du legger igjen noen ord om hva du synes om innelegget og bloggen.