søndag 12. januar 2014

Sneen dalte lett og fin....

.......og strøk blitt mot ruten min. Slik er starter en vakker julesang som jeg er blitt glad i. Den er så koselig og sier noe om hvor fint og kjekt det er med snø. og nå forteller den på en måte om stemningen som er utenfor stuevinduet mitt her på Bøketunet.
 Et hvitt teppe dekker marken,trærne,taket på løen og alt som er ute. Noen vil nok si at de kunne vært foruten snø,men for min del var den velkommen. Ettersom vi ikke hadde noe snø før jul,er det helt ok at den kommer nå. Jeg vil mye heller ha snø enn regn. Ja,man blir våte i snøen og,men bare om den er våt. Nå er det meldt kuldegrader så det holder,så da blir nok det "tørr" og flott snø. Endelig kan Julian og de andre barna (og oss voksne) ta frem ski,akebrett og andre vinterting. Vet at når J kommer fra mormor og morfar i dag skal han ut og brøyte med John Deere traktoren sin. Som den eneste brøytemannskap i Nordhordland Vedlikehold har han det travelt, men ikke for travelt at det ikke blir tid til å teste ut akebrettet han fikk til jul i fjor av foreldrene til Ørjan. Tror det kommer til gå som det suser i bakken rett over veien for oss. 
Og kanskje blir det nok snø i Stordalen til at skitrekket åpner neste helg. Da blir det rett på slalom. Etter en pangstart som nybegynner i fjor,satser vi på at kunstene ikke er glemt og at han får en kjempe sesong i år. Sesongen i fjor var to dager, så i år satser vi på en mye lengre sesong. Og planen er å sjekke ut andre alpinanlegg i nærheten som bla; Eikedaleb,Myrkdalen,Voss mfl. snøen må bare ligge slik at vi kan få mest mulig utbytte.
Ettersom han har vokst mye siden i fjor, må det nytt utstyr til. Å kjøpe helt nytt er uaktuelt da det kun blir brukt en sesong før det er forlite. Så med etterlysning på Facebook etter brukt utstyr, står vi nå med muligens tre å velge mellom i rett størrelse. Men, en venninne av meg et på jakt etter utstyr til sine gutter, ser alt bra ut, kjøper jeg til henne og. Greit å kunne hjelpe hverandre.
Nå, før jeg gikk å la meg, slapp jeg katten vår Findus ut. Han var ikke særlig begeistret for det hvite på bakken der han stod og prøvde å riste det av potene. Han var kjapt tilbake under taket der det enda er bart. Men son utedyr de et, venner han seg fort til det. Kjenner jeg han rett, har han labbet bort på køen og lagt seg for natten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad om du legger igjen noen ord om hva du synes om innelegget og bloggen.