torsdag 6. mars 2014

Håndstrikket skjerf.

Og med det mener jeg,håndstrikket skjerf. Jeg fant en oppskrift på Facebook hvor det var strikket et skjerf der en brukte armene som strikkepinner. Og i tillegg tok det ikke mer enn 30 min å strikke seg et skjerf.
Klart jeg måtte prøve. Jeg er ikke så bereiste eller flink i denne strikke eller hekleverden,men dette måtte jeg da få til eller? Med to garnnøster satte jeg meg i sofaen i går mens "Den siste viking" var på tv og la opp masker på armen min. Det var litt uvant å legge oppå armen. Store masker ble det og etterhvert som strikkingen skred frem,men mtp at armen er strikkepinner,så er det vel å forvente. Etter en stund såg skjerfet slik ut;
Her ser en hvor store massene ble. Tror og noe av grunnen er at tråden er ganske  løs. Strikket med naturgarn som jeg kjøpte for 10kr pr nøste på Coop Extra.
Skjerfet ble brukbart det, men fikk det ikke to ganger rundt halsen som vist på videoen. Der er det og brukt to nøstet slik jeg gjorde denne gangen, men neste gang blir det brukt fire nøster slik at jeg får det rundt to ganger.
Kjekt var det og flere blir nok strikket fremover. Kjekt å ha i forskjellige farger.
Og her er det ferdige resultatet. Litt skakt og skeivt.så det må finpusses neste gang.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad om du legger igjen noen ord om hva du synes om innelegget og bloggen.