mandag 8. juni 2015

Liten/stor jente?

I ettermiddag var jeg på informasjonsmøte i barnehagen R skal begynne i fra desember av. Hun hadde fått plass fra august av,men vi var så heldig å få permisjon fra plassen frem til desember. Synes R ville vært liten om hun skulle begynt i august. Kun åtte måneder,det som er det yngste en kan ta inn et barn i barnehage. Jeg ville nok ha benyttet meg svært lite av plassen før hun var 10-11 måneder,men med permisjon fra plassen og jeg fortsatt hjemme i permisjon,ordnet den saken seg.
Barnehagen R skal gå i er samme som storebror gikk i da han var liten. Jeg valgte denne av trygghet, personalet som jobber der og det at jeg vet det er en god barnehage. De har store,nye lokaler (barnehagen var ny i 2008), flott uteområde og ikke minst fantastiske turmulighetene rett utenfor porten. Må innrømme at jeg er spent selv om det er seks måneder igjen. Men tiden flyr.
Vi fikk en kjapp innføring i diverse informasjon fra styrer,før vi var med pedagogisk leder ned på avdelingen R skal gå på. Hun skal gå på avdeling som heter Fabelen og tre av de tilsette hadde J da han gikk i bhgn. Det føles trygt og godt. Hun skal og gå sammen med lillebroren til en J gikk med,så det er koselig. Kjekt å kjenne noen av foreldrene på avdelingen.
Etter å ha fått litt info,fikk vi en omvisning for de som ønsket dette. Nå er det bare å vente til desember. Handle inn klær,ting og ikke minst merke utstyr,så er vi nok klar når desember er her.
Jeg må si at jeg gru/gleder meg til desember,men vet at R kommer til å storkose seg der.
I mellomtiden skal vi kose oss alt vi kan hjemme.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad om du legger igjen noen ord om hva du synes om innelegget og bloggen.