tirsdag 4. august 2015

Shin Sushi

I dag har jeg og Rine vært på jentetur med min gode venninne,Torunn på shopping og lunch. En skikkelig jentetur hvor vi skulle kose oss masse. God mat,sushi, og shopping + yoghurt is var noen av planene.
Første stopp ble lunch, da Torunn ikke hadde spist frokost. Vi har lenge tenkt å spise sushi og har prøvd før, men måtte utsette det,så i dag skulle vi gjøre det. På Horisont i Åsane har de Shin Sushi Jeg har aldri spist der før, men må si at jeg likte veldig godt konseptet deres.
På hvert bord er det en "bord brikke" hvor det forklarers litt hva konseptet går ut på, priser og hva som er i noen av bitene. I tillegg er det en egen meny hvor en får beskrevet hver rett en kan velge som kommer rundt på båndet i tillegg til andre retter en kan bestille. 
   
Rettene går rundt i lokalet/resturanten på et samlebånd. Ulike retter har ulike fargekoder på fatet som forteller oss hva prisen er på hver retten. Vi tar de fatene med de rettene vi ønsker og når vi er ferdig, regner kelneren sammen hva vi skal betale utfra fargekodene på fatene. I tillegg kan man ta ingefær og sjøgress til å ha på og det er soyasaus på bordene. En kan og bestille fra menyen om en ikke finner det fatet med den retten en ønsker. Da kommer de og leverer den til deg slik som på en vanlig resturant.

Surf and turf laks,scampi tempura avocado toppet med flambert indrefileèt,chili mayo og spicy sause.
Scampi tempura 
Dette var to av rettene jeg bestilte. I tillegg hadde jeg en med laks og vegetar vårruller. Må bare si at hele måltidet var fantastisk. Alt jeg valgte, smakte kjempe godt. Her etter blir det ikke "kjøpe sishi" fra matbutikkene. De smaker papp i forhold til disse. Og det kjekke med Shin Sushi var at de hadde take away! Tror nok jeg kommer til å bestille take away derfra når jeg er på Horisont om jeg ikke spiser på resturanten. 
Jeg kan trygt si at det blir MANGE flere ganger på Shin Sushi, både med Torunn og Rine og andre. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad om du legger igjen noen ord om hva du synes om innelegget og bloggen.