tirsdag 23. juni 2015

Sanket Hans

I år som i fjor var vi hos min fetter m/familie ved Isdalvatnet. I år var vi litt småfrekke og inviterte oss selv,der vi spurte så pent om de hadde tenkt å lage til noe slik som i fjor. Vi påpekte at det var så koselig at vi ønsket gjentakelse. De var med og vi ble invitert. Ørjan og Julian var inne med div ting til bålet i går kveld,så i år bidro vi på flere måter. Satset på at det ble mer enn et "poff" som det ble i fjor.

Etter å ha hentet Julian som har vært første dag på Tine fotballskole på Manger,satte vi kursen mot Isdal. Veret var topp,sol,men litt skyer på himmelen. Hos min fetter hadde de allerede tent bålpannen med grillkull,så det var klart til å grille. 
På forhånd,hadde jeg laget klar grillspyd med hjemmelaget marinade til kylling. Så våre spyd bestod av kylling,paprika og sjarlottløk. Hadde glemt å kjøpe cherrytomater. Men jeg hadde laget god salat i tillegg til maiskolber. Julian fikk miniburgere. Ellers var det sjokoladekake,frukt og selvsagt marshmellows å finne på bordene. Herlig.

Etter å ha spist og pratet,var det tid for å tenne bålet. Alle var spente på om det tok mer fyr enn i fjor. Og vi kunne alle gledelig se at det gjorde det. Dette var et flott Sankt Hans bål,selv om det ikke var så stort.


Barna fikk en tur i robåt utpå vannet mens bålet brant. Virkelig idyllisk om jeg kan si det selv. Ellers lekte de fint og vi avsluttet kvelden med et slag kubb.


Hvordan feiret du Sankt Hans?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad om du legger igjen noen ord om hva du synes om innelegget og bloggen.