onsdag 30. oktober 2013

Halloween

I dag på jobb har jeg gjort noe som faller inni kategorien; Eva gjør ting hun ikke kan/ har prøvd før." 
Et av barna på avdelingen min spurte sist uke om hun kunne få lov å ta med seg et gresskar. Klart det,så i dag hadde hun et lite,søtt gresskar med seg. Og ettersom det er Halloween i morgen,måtte vi selvsagt lage en skummel gresskarlykt utav det. Vel,så skummel kunne den ikke bli ettersom den skulle stå i gangen i barnehagen.
Så utstyrt med en kniv som ikke helt egnet seg til slikt bruk,plasthansker og en skål til å ha "gørret" (som ungene sa) oppi og en haug med barn rundt meg,satte vi i gang. 
Først tegnet vi der lokket skulle være også satte vi igang med å skjære rundt. Ettersom dette var første gang,ante jeg ikke hvor dypt jeg skulle kutte,men tilslutt løsnet det. 
Deretter ble lokket løftet opp og all "gørret" kom til syne inkl.gresskarkjærnene. Så var det bare å ta på vanskene og grave ut innmaten til det såg slik ut;
 Skulle nok ha skjært mer bort av kjøttet inni slik at det ble mer gjennomsiktig,men man kan ikke vite det første gangen. Og er bare å ta igjen i morgen og hule mer utav det om det skulle være et behov.
Så tok vi tusjen og tegnet øyner,nese og munn på gresskaret og deretter var det bare å begynne å skjære ut igjen. Litt vanskeligere nå ettersom det var trekanter og ikke så store heller. 
Slik ble det før jeg fikk tørket av det og.....
...slik etter det kom på plass med lys i. Synes jeg var flink til at det var første gang.
Så nå skal det få lyse i garderoben fremover og i morgen er det Halloween.

Skal DU gå "knask eller knep?" Og har du lagt gresskarlykt noen gang?




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad om du legger igjen noen ord om hva du synes om innelegget og bloggen.