mandag 4. mars 2019

Ryddesjau

Sist uke hadde jeg vinterferie og planen var å få ryddet litt i huset. Jeg har innsett at jeg har så mye ting jeg ikke har brukt på aldri så lenge og har man da behov for å ta vare på det når det gjerne ikke har blitt brukt på 5-6 år?? NEI, da er det like greit å få det utav huset.
Så sist lørdag begynte jeg i kjelleren. Her har det stått en del flyttekasser jeg ikke har giddet å sett igjennom siden jeg flyttet inn for snart 7 år siden. Har kanskje kikket i en eller to, men de har bare blitt stående der nede. Jeg gikk igjennom dem og fant igjen ting jeg har lett etter siden vi flyttet inn. Er også hundre prosent sikker på at jeg har kikket i den kassen et par ganger uten å finne de tingene, men nå dukket de opp. Til glede for min sønn. Var dåpsgaver som vi savnet. I kassene var det alt fra glass til leker. Mesteparten av tingene gikk til gjenbruksbutikk. Satt vel igjen med 2 kasser med ting jeg ville ta vare på eller skal bruke.  Etterpå tok jeg likegodt en tur oppi garderobeskapene til meg og ungene og der ble det to sorte bossekker etter min datter med klær som er forsmå, en pose fra min sønn og to fra mitt eget skap. I tillegg til 5 jakker og en del sko. Så utrolig godt å få utav huset ting man  ikke bruker lengre. Man får også bedre oversikt over hva man har, og kanskje litt bedre samvittighet når man evt kjøper seg noe nytt. Uansett ble det ting til gjenbruksbutikk og til venner som arver klær etter barna samt mye som bare skal kjøres til gjenvinning eller rett i bosset.
Nå gjenstår det bare å rydde i boden oppe og hobbyrommet mitt, og sistnevnte er jeg allerede godt i gang. Ser allerede at det er mye som går til gjenbruksbutikken, i bosset eller ting som kan gis bort i gaver.
Uansett skal det bli deilig å få et ryddigere hjem.
Anbefaler alle til å ta en skikkelig våropprydning i huset. Er så utrolig deilig når man er ferdig, når man har fått utav huset alt man ikke har behov for. I tillegg var jeg i fjor vært med på Ryddemagi på Facebook hvor man i 21 dager fikk ulike steder man skulle rydde. Det hjalp veldig på og det er lurt å være med på slike en til to ganger i året har jeg funnet ut. Da får man rensket opp skikkelig.

Neste prosjekt blir å ta vårrydding ute, men det venter jeg med til det blir litt varmere og finere vêr. Er ikke så kjekt å rydde i hagen når kulden biter i fingrene og det regner.

Ønsker dere alle en fin start på uken. Har dere noen ryddetips, tar jeg gjerne i mot.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad om du legger igjen noen ord om hva du synes om innelegget og bloggen.