tirsdag 11. februar 2020

Alt i en gryte

Middagen i dag bestod av «alt i en» gryte. Jeg har aldri laget det før,så hvordan utfallet ble,hadde jeg ingen anelse. Jeg fant en oppskrift på nettet som jeg brukte som base også lagde jeg min egen vri.

Ingredienser
8 pers

800g kjøttpølse uten skall
1,5 løk
4 fedd hvitløk
10 cherrytomater
10 dl kjøttbuljong
2 ts tørket oregano
2 ts Salt
 Godt med nykvernet pepper
2 kartonger med hermetiske,moste tomater med basilikum og oregano à 4dl
Ca. 800g spaghetti
200g revet ost go vegan
3 dl oatly imat fraich

Start med å hell hermetiske tomater (evt bruk en stavmikser og mos i gryten) og kjøttbuljong i en gryte.
Kutt pølsene i ca 1/2-1 cm tykke skiver. Hakk løk og hvitløks feddene.
Del cherrytomatene i to evt fire.
Del spaghettien i to eller fire.
Ha alt i gryten og rør etter beste evne.  Det er vanskelig å røre når spaghettien er hard. Kok opp og legg et lokk over. La det småkoke i ca.15 min eller til spaghettien er «all dente». Rør rundt noen ganger slik at det ikke setter seg i bunnen samt at en får snudd rund på spaghettien.

Rivnosten, og rør den og fraich. Kok oppigjen og server.

Jeg har byttet ut vanlig crem fraich og norvegian ost med melkefritt pga melkeallergi her i huset.
Det funker veldig godt.

Enjoy





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad om du legger igjen noen ord om hva du synes om innelegget og bloggen.