torsdag 4. mars 2021

DØ! Eføy! DØ!

Ååå som jeg hater den hersens eføyen. Den brer seg utover og tar seg tilrette akkurat der den ønsker. I murer, på løeveggen, i blomster bedd og lags garasjen. 

Å bli kvitt den er lettere sagt en gjort. Eneste jeg har sett til nå som har funker, var da vi brente bråte og det kom tilfeldigvis litt lengre enn planlagt. Der hvor det brant, har det enda ikke dukket opp ny og det er snart 3 år siden! Men, selvfølgelig var jo der en plass som der ikke var helt krise at den vokste. Men, nå har det seg slik at hvert år går jeg løs på de samme stedene med mord i blikket for ja, eføyen skal DØ! 

Så i ettermiddag kledde jeg på meg og gikk løs på første stedet. Den slynger seg gjennom bord i garasjeveggen, mellom stein i muren, så å få de bort er litt av et arbeid når man må passe på at steinene i muren ikke raser ut da den presser seg mellom, under og over. 

Etter noen timers arbeid, var endelig den borte! Nå gjenstår det bare tre andre plasser å gå løs, så har vi tatt bort årets eføy (og da er det bare å vente til den vokser utigjen). Må finne en god løsning på å ta livet av den en gang for alle, så har du et godt tips, tas det i mot med Stor Takk!!!

Her er før og etter bilde 








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad om du legger igjen noen ord om hva du synes om innelegget og bloggen.