tirsdag 2. mars 2021

UrbanZoo

Bontelabo nr.4  i Bergen skjuler en liten perle av en mini dyrehage eller hva man skal kalle det. Her finner man UrbanZoo En koseligere dyrehage skal man lete lenge etter. Passe stor, intim nok til at man kommer tett på dyrene og en fantastisk service skal man lete lenge etter. Her finner man mange forskjellige eksotiske som vel som norske dyr. 

Jeg skal være helt ærlig å si at jeg ikke hadde hørt om denne lille Zoo’n før et vennepar av meg omtalte den i newsfeeden sin på Facebook. Kanskje ikke så rart ettersom den åpnet i fjor i januar. Og nå som det er vinterferie her på Vestlandet,og Rine hadde fri i dag, tenkte jeg; i dag må vi sjekke den ut! På veien dit plukket vi med oss kusinen til Rine. Kjekt for Rine å ha noen med.

Fremme ble vi møtt av en hyggelig dame og en flott ungdom som er datteren til et vennepar av meg (de jeg såg tipset hos). Dyrehagen var ikke så stor, men det å gå rundt med fugler flyvende over hodet, kyllinger og andre fugler gående mellom beina gjorde og opplevelsen topp. Det var terrarier med slanger, taranteller, skorpioner for nevne noen spennende dyr og i den tropiske hagen fant vi slanger,øgler,vandrende skilpadder og frittflytende fugler. Vi fant også en «husdyr» avdeling med bla duer, kaniner, høns og en liten eksotisk fugl med navn Leonardo. 

Her fikk en både klappe og holde dyr om man ønsket. Personalet var super hyggelige og hjelpsomme. Det var bare å spørre, så plukket de opp en skilpadde, en skjeggagam, en fulg eller en slage - hva en måtte ønske. Tøffe Rine ville prøve å holde alt, selv om det var litt skummelt, men jeg måtte vise først at det ikke var det. Og i tillegg holdt jeg både slange og skjeggagam for første gang selv. Å holde slangen var en helt annen opplevelse enn hva jeg hadde trodd. Den var helt rolig og snuste rundt i luften. Skjeggagamen ville spise på håret mitt,noe som kanskje ikke var så lurt. Rine startet med en skilpadde og ente opp med å holde to forskjellige. Deretter var der noen fugler, før vi sammen holdt slangen. Tilslutt satt først skjeggagamen på fanget hennes og deretter på hånden. Da gav ene dyrepasseren den en levende kakerlakk og plutselig smatt tungen og vips var den spist. 

En ting vi ikke fikk gjort i dag, var dyrepasser for en ettermiddag. Da får en være med å mate og kose med dyrene etter stengetid, og det passer aldersgrupper. Man kan også feire bursdag der om man ønsker.

Vi hadde det kjempe koselig mens vi var der. Begge ungene storkoste seg og fikk teste ut nye grenser i forhold til det å holde nye dyr som de ikke ser daglig. Vi kommer garantert tilbake hit! Og anbefaler alle til å ta turen dit. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad om du legger igjen noen ord om hva du synes om innelegget og bloggen.