mandag 17. mai 2021

17.Mai 2021


Når man våkner til salutt fra Solheimsåsen, vet man at det er 17.Mai. Og i år son i fjor ble det Covid-19 varianten. I går kommanderte frøken Fryd etter å ha sett på bilder fra tidligere år at bunaden skulle på! Både på meg og henne. Vel, selv hadde jeg ikke helt tenkt i de baner, så ingenting var verken vasket eller strøket. Men, bunaden ble tatt på likevel. Vi skulle jo bare være her utenfor, så hva var problemet. Vel, to små problem dukket opp; første var at frøken trenger nytt liv på bunaden. Det gikk akkurat å få armene igjennom, men det var trangt og det andre var at min var blitt for stor. Men ang det siste, kan godt være at neste år er den passelig, så får vente med å evt gjøre noe før neste år. 

Jeg og frøken Fryd kledde oss og gikk ut og matet sauene med brød. De må jo få litt godt de og. Så gikk vi oss en tur i nabolaget for å se om det skjedde noe. Kl.12 var det felles allsang i hele Norge av «Ja, vi elsker» og da hørte vi skolekorpset spille med kirken, så vi tok en tur dit.

Etterpå ble det potetløp og en kjøretur hvor vi havnet hos tanten og onkelen til Rine samt kusinen og fetteren. Var bare for å si «hei» og  «gratulerer med dagen». Så kjørte vi hjem og spiste god brunch. Litt is og 17. Mai snop ble det og plass til. 

Vi håper at alle har hatt en fin feiring av nasjonaldagen vår og krysser fingrene for at neste år er alt som det skal være med prosesjoner, leker på skoleplasser, samling av venner og familier. 

Så; GRATULERER MED DAGEN alle samme. 🇳🇴


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad om du legger igjen noen ord om hva du synes om innelegget og bloggen.